پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227731
روستاي کران بعنوان روستاي پايلوت طرح بدون بيکار در شهرستان فارسان
تاریخ انتشار : 1395/11/25
نمایش : 1009
بخشدارمرکزي فارسان از اختصاص 10 ميليارد ريال تسهيلات از طريق صندوق کارآفريني و اميد استان جهت کارآموزان داراي مدرک مهارت فني وحرفه اي در روستاي کران خبر داد.
پريسا مالکي در حاشيه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار با اشاره به طرح روستاي بدون بيکار، بحث اشتغال‌زايي را يکي از مهمترين برنامه هاي برشمرد و تصريح کرد: طرح روستاي بدون بيکار يکي از برنامه هاي ايجاد اشتغال در چارچوب اقتصاد مقاومتي است که توسط استاندارمورد تاکيد قرار گرفته است.



شرکت 170 کار آموز جوان در دوره هاي مهارت هاي فني و حرفه اي

وي تصريح کرد: روستاي کران بعنوان روستاي پايلوت طرح بدون بيکار در بخش مرکزي شهرستان فارسان تعيين شد و170 کارآموز جوان در دوره هاي مهارتي فني وحرفه اي که در روستاي کران در حال انجام است شرکت کرده اند.

 وي اظهار داشت: اين کار آموزان جوان جهت فراگيري مهارتهاي فني وحرفه اي در رشته هاي تابلوفرش،سرمه دوزي ،خياطي، لوله کشي و نصاب وسايل بهداشتي حضوردارند که پس از دريافت گواهي مهارتي از دوره هاي برگزار شده  جهت دريافت تسهيلات به صندوق کارآفريني و اميد معرفي و جهت اشتغال پايدار در روستاي کران فعاليت خواهند کرد.

وي با اشاره به اينکه تعداد بالاي جوانان جوياي کار در شهرستان تهديدي است که مي توان آنرا به فرصت تبديل کرد افزود: توجه به پتانسيل هاي منطقه اي و ارائه آموزش هاي مهارتي از رويکردهاي است که مي توان بوسيله آن جوانان را در جهت ايجاد کسب و کار و کارآفريني سوق داد.

وي در ادامه با اشاره به طرح روستاي بدون بيکار گفت: اجراي اين کار بدون همکاري بخشداري ها و دهياري ها و ساير ادارات ذيربط ميسر نيست و در راستاي اجراي موثر اين طرح برنامه ريزي لازم توسط فرمانداري اين شهرستان صورت گرفته است.

کران يکي از روستاهاي چهارمحال و بختياري در شهرستان فارسان است که خانه هاي روستايي در اين روستا دريک خط ممتد ساخته شده است و موجب شده که روستا شکل و ساختار خاصي پيدا کند و در عين حال به عنوان طولاني ترين روستاي کشور شناخته شود.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html